El cap de setmana ens va visitar la família del blog “Petits Viatgers” i això és el que van escriure de la seva estada a Berga Resort i al Berguedà.

Sovint hem demanen sobre quines zones visitar a prop del Pirineu amb nens i acostumo a aconsellar sobre els llocs que hem estat. Una de les que no coneixia encara era El Berguedà(comarca de la província de Barcelona) i feia temps que tenia ganes d’explorar-la.

Així que quan des de Berga Resort ens van convidar a passar un cap de setmana, va ser l’excusa perfecta per anar-hi. He de dir que la situació geográfica d’aquest allotjament és ideal com a punt de partida per les excursions d’un dia.

Ens van allotjar en uns xalets amb llits per a 6 persones, totalment equipat. Quina xulada per les nenes l’altell!! Només entrar ja sabiem qui durmiria allà! I les vistes des de la finestra son precioses, amb la Serra de Queralt just enfront.

Aquí us proposo algunes idees per passar un cap de setmana, encara que us asseguro que El Berguedà te coses per fer per més de dos dies.

Una de les activitats que hi ha per nens molt aprop és el Museu i la visita de Les Mines de Cercs. Les trobareu en el poble de Sant Corneli, a tan sols 20 minuts en cotxe. En els anys 40 es van instal·lar moltes famílies mineres formant una colonia que vivia de l’extracció del carbó. La visita consisteix en visitar una de les vivendes tal i com era en aquells anys, també una projecció audiovisual per acabar amb la visita a la mina.

Seguint els monitors, entrem a la mina amb trenet, equipats amb cascs, fins a uns 500 metres a l’interior. Durant el trajecte veiem com era el lloc de treball d’aquests obrers. La tornada es fa a peu i ens van explicant les diferents formes d’extracció del carbó.

Us aconsello pujar fins a la Serra de Queralt per visitar el Santuari i la Cova on, diu la llegenda, es va trobar la Verge de Queralt. Una de les més visitades pels devots de la regió.

Les vistes des d’aquí son impresionants, es poden veure des de les muntanyes del Parc Natural del Cadí-Moixeró fins a la muntanya de Montserrat. Preciós!

Pels amants del senderisme, per aquí passa el Camí dels Bons Homes (GR107), ruta dels Càtars.

El primer dia el vam acabar gaudint de les instal·lacions de Berga Resort. Com la nostra visita ha sigut en hivern, les piscines climatitzades a una temperatura de 30ºC ens van anar de meravella. També disposen de zona de Spa on els nens tenen unes hores en les que poden gaudir del circuit d’aigües.

Les piscines de fora tenen molt bona pinta, m’imagino els nens a l’estiu baixant pel tobogan i els petits passant-s’ho bé amb els ninots de la piscina petita. Segurament que molt divertit. També tenen zona d’esports amb màquines per l’entrenament, pistes de tennis i padel, futbol i bàsquet.

I, com no, van estar una bona estona en el castell del xiqui parc on els nens poden quedar-se, vigilats pels monitors, mentre els pares prenen alguna cosa o gaudeixen d’altres instal·lacions.

Xiqui Parc

Al dia següent vam voler descobrir una mica més i vam anar fins a la Pobla de Lillet. A casa tenim unes artistes i vam decidir visitar els Jardins d’Artigas, creats en els anys 1905 i 1906 segons un projecte d’Antoni Gaudí. Es tracta d’uns petits jardins al pur estil modernista de Gaudí. S’hi accedeix a peu o amb un trenet (el Tren del Ciment) amb parada en el mateix poble.

I si us queda temps podeu seguir uns quilòmetres més fins arribar a Castellar de N’Hug on veureu el naixement del riu Llobregat. D’aquesta font surt l’aigua d’un dels rius més coneguts de Catalunya i que desemboca en el Mediterràni pel Prat de Llobregat (Barcelona).

Per aquesta vegada, el Pedraforca, una de les muntanyes més emblemàtiques, només la vam veure de lluny. Però sabent que El Berguedà compta amb molts camins adaptats per famílies haurem de trobar el moment de tornar.